Zadejte parametry

jen skladem

Doprava pneu

Aktuality


Zimní protektory skladem

Nejlevnější protektory na zimní sezónu 2023-2024. Nyní za akční ceny které se nemusí opakovat.


Nové značení pneumatik

Jedná se o označení pneumatik motorových vozidel. Výrobci pneumatik pro osobní automobily, lehké i těžké nákladní automobily musí specifikovat spotřebu paliva, přilnavost za mokra a klasifikaci hluku produktů pomocí štítku nebo označení od listopadu 2012.


Zimní pneumatiky se staly povinností !

Novela silničního zákona č. 361/2000 Sb. z roku 2011 ukládá nově povinnost použít zimní pneumatiky (značené M+S) při provozu vozidel na pozemních komunikacích od 1.11. do 31.3. pokud se na silinici vyskytuje souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy anebo lze vzhledem k akutálnímu počasí předpokládat, že by tam mohla být.


Nové evropské označování pneumatik


nove_pneu

Od listopadu roku 2012 se na pneumatikách osobních a nákladních aut vyrobených po 1. červenci objeví štítky s informacemi o kvalitě přilnavosti na mokru, valivém odporu a hlučnosti. Toto nařízení Evropské unie má za cíl zvýšit bezpečnost silničního provozu a snížit dopad dopravy na životní prostředí. Kupující budou mít k dispozici informace o bezpečnostní charakteristice výrobku. Snadná možnost kontroly základních parametrů výrobku přispěje k tomu, že si lidé budou pneumatiky vybírat odpovědněji. Očekává se zvýšení energetické efektivnosti vozidel a snížení emisí oxidu uhličitého až o pětinu do roku 2020. Povinné označování se netýká dojezdových rezervních pneumatik, pneumatik protektorovaných, závodních a podobných speciálních pneumatik.


Cíl - více bezpečnosti a méně znečitění

pneu nejlevnějšíEvropská unie usiluje o zvýšení bezpečnosti a ekonomické efektivnosti silničního provozu, stejně jako o snížení jeho dopadu na naše životní prostředí. Nový systém by měl podpořit prodej bezpečných pneumatik s nízkou hlučností, které zároveň snižují spotřebu paliva.




Co budou znamenat údaje na šítku pneumatiky

Spotřeba paliva

značení pneuV levé části štítku, bude údaj, který indikuje vliv pneumatik na spotřebu paliva a emise co2. Pneumatiky jsou zodpovědné za přibližně 20% spotřeby vozidla a prostřednictvím valivého odporu. Snížení valivého odporu mlže proto významně ovlivnit energetickou efektivitu a zároveň snížit množství emisí vypouštěných do ovzduší. Je to právě úroveň valivého odporu, který je měřen na speciálním stroji, který určuje rozřazení do jednotlivých úrovní.


Brzdné vlastnosti pneumatiky

značení pneumatikNa pravé straně štítku je stupnice týkající se brzdění na mokru. Měření je přesnědefinováno evropskou vyhláškou (rychlost, charakteristika vozovky, hloubka vody, teplota apod.) Třída rozřazuje pneumatiky podle referenční pneumatiky. Jaký je rozdíl mezi třídami A a F? (pro bezpečnost nebude používána třída G) Rozdíl mezi pneumatikou kategorie A a F je přes 10 metrů. Což představuje dvojnásobek délky vozidla.



Provozní hlučnost pneu

značení pneuHlučnost pneumatik je jeden z hlavních problémů. Spodní část štítku bude označovat úroveň hluku způsobený pneumatikou(resp. vozidlem).Bude uváděna v decibelech.

Čím více polí je označeno černě, tím je pneumatika hlučnější:
1 černá zvuková vlna = 3dB méně než budoucí přísnější evropské limity.
2 černé zvukové vlny = již v souladu s budoucími evropskými limity.
3 černé zvukové vlny = v souladu se současnými evropskými limity.


Minimální úroveň pneu

Cílem této evropské vyhlášky je zlepšit informovanost zákazníků v těchto třech klíčových oblastech. Zároveň nebude možné homologovat nové typy pneumatik, které budou zařazeny v kategorii G pro valivý odpor nebo F pro brždění na mokru.